EN  | BM
Tema: Biru dan Hijau Tema: Biru dan Hijau Tema: Merah Tema: Hijau
Text: Tambah BesarText: AsalText: Tambah Kecil
Latar Belakang: 1 Latar Belakang: 2 Latar Belakang: 3 

Kemaskini Pada: 16 12 2018
Versi 8.1.2
Pencapaian Piagam Pelanggan BDA 2013-2018Pencapaian Piagam Pelanggan BDA 2013-2018

(Hanya Piagam Pelanggan yang dapat diukur sahaja)

 2013
2014   2015 2016 2017

Pencapaian Piagam Pelanggan Untuk Tahun 2018

No/
Bil 
PIAGAM PELANGGAN /
CLIENT CHARTER
            PENCAPAIAN / ACHIEVEMENT (%)
Jan.
Feb
Mac
 Apr  May June
 July Aug.
Sept.
Oct.
Nov.
 Dec.
 1  Menyiasat aduan-aduan pelanggan di Bandar Bintulu dalam masa 24 jam (hari bekerja) dan memberi jawapan dalam tempoh 3 hari bekerja;

Investigate all customer complaints in Bintulu Town within 24 hours (working days) and give a reply within 3 working days;
100
100 100 100 100 100 100 97.8 96.6 92    















 2
Menyediakan sijil pembayaran dalam tempoh masa 3 hari bekerja dari tarikh penerimaan pengesahan daripada Pegawai Penguasa;

Provide a certificate of payment within 3 working days from the date of receipt of the Superintending Officer
30 47 50 72 71 61 72          














 
3
Mempastikan bahawa semua pungutan sampah dibuat dengan cepat, tepat dn memuaskan sebanyak DUA (2) kali seminggu mengikut jadual bagi kawasan perumahan dan pada setiap hari bagi premis-premis komersial;

Ensure that all refuse collection be done promptly, aptly and satisfactorily two times a week in residential areas and daily for commercial premises in accordance with the collection schedule;
100 100 100 100 100 100 100 100 100 100