Piagam Pelanggan BDA 2017

(Hanya Piagam Pelanggan yang dapat diukur sahaja)

Pencapaian Piagam Pelanggan Untuk Tahun 2017

No/
Bil 
PIAGAM PELANGGAN /
CLIENT CHARTER
            PENCAPAIAN / ACHIEVEMENT (%)
Jan.
Feb
Mac
 Apr  May June
 July Aug.
Sept.
Oct.
Nov.
 Dec.
 1  Menyiasat aduan-aduan pelanggan di Bandar Bintulu dalam masa 24 jam (hari bekerja) dan memberi jawapan dalam tempoh 3 hari bekerja;

Investigate all customer complaints in Bintulu Town within 24 hours (working days) and give a reply within 3 working days;
100
100 98.9 97.1 98.9 100 85.81 89.5 82 100 100 100















 2
Menyediakan sijil pembayaran dalam tempoh masa 3 hari bekerja dari tarikh penerimaan pengesahan daripada Pegawai Penguasa;

Provide a certificate of payment within 3 working days from the date of receipt of the Superintending Officer
71 50
73 67 100 100 100 70 70 99 96 91














 
3
Mempastikan bahawa semua pungutan sampah dibuat dengan cepat, tepat dn memuaskan sebanyak DUA (2) kali seminggu mengikut jadual bagi kawasan perumahan dan pada setiap hari bagi premis-premis komersial;

Ensure that all refuse collection be done promptly, aptly and satisfactorily two times a week in residential areas and daily for commercial premises in accordance with the collection schedule;
100 100 100 100 100 100 100 100 100 100 100 100
Font Size AAA